browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Top 6 světlých bodů USA

oznameni_usa
Posted by on 13/08/2013

Co nás nejvíce pozitivně překvapilo a nač budeme vzpomínat.

Místo 6. – Patriotismus
- poslední místo žebříčku obsadila spíše taková kuriozita. Ne, že bych byl vyznavač nošení oblečení v barvách vlajky a prozpěvování si hymny místo nějaké lidovky. Pozitivní vztah američanů k jejich zemi a všemu americkému je však velmi milý. Spoustu domů mělo před vchodem zavěšené vlajky, v obchodech prodávali vlajky, když to šlo (a většinou to nešlo) označili zboží výrazným nápisem „made is USA“.
Když jsme se v Los Angeles ubytovali v kempu na Malibu Beach, zažili jsme kuriozitu. V prádelně byl stůl a na něm vylepena desítka nálepek s evropskými vlajkami. Překvapivě včetně naší české. A zatímco všechny vlajky byly nepoškozené, na české bylo napsáno datum, kdy tento kemp navštívili nějací čeští frikulíni a nenapadlo je nic chytřejšího, než tuto informaci sdělit světu tímto způsobem.

Místo 5. – Správa národních parků
- pokud se člověk vydá poznávat americkou přírodu, ocitne se v sedmém nebi. Nejde snad o to, že by bylo přírodní bohatsví USA to nejlepší na světě (ale v top žebříčku určitě bude), ale celé pojetí logiky zpřístupnění pro turistu, který nemá ultimátní vybavení na výšlap do divočiny je unikátní. Všechny státní a národní parky jsou placené = stálý příjem peněz na údržbu. Pokud člověk jezdí často, koupí si roční předplacenku. Pokud nechce nebo nemůže chodit, projede nejzajímavější místa automobilem po udržovaných cestách, pokud chce jít po svých, vybere si jednu z desítek až stovek připravených stezek, ke kterým dostane mapu v turistickém středisku každého parku. Pokud chce přespat v parku, ubytuje se v některém nabízeném kempu. Pokud chce pozorovat divokou zvěř, dostane instrukce, kde je největší pravděpodobnost výskytu a jak se na takovou akci vybavit. Zákazy a omezení jsou sice v parcích striktní, za to však člověk dostane přistup do krásné a zatím nezničené přírody.

Místo 4. – Kup co chceš
- když už jsem si myslel, že je v českých obchodech dostatek nesmyslů, které si člověk může naházet do košíku, byly mé představy po návštěvě některého z amerických supermarketů ještě rozšířeny. Veškeré jídlo je dražší než v ČR, pokud však člověk porovná většinou vyšší nabízenou kvalitu a vyšší průměrnou americkou mzdu zjistí, že jídlo je ve skutečnosti velmi levné. Výjimkou je Aljaška, kde ceny potravin šplhaly i na dvojnásobnou úroveň. K našemu dobru hrál fakt, že američané jsou dost kempový národ a obchody tak byly vybaveny nespočtem zboží od potravin, podpalovacích prostředků, grilovacího vybavení, kempovacího vybavení až po zařízení k uskladňování potravin během cest.

Místo 3. – Ubytovací alternativy pro všechny
- ať už se po cestě rozhodneme ubytovat kdekoliv, místo k ulehnutí si najdeme vždy. Velké hotelové řetězce sídlily v každém větším městě, menší hotely byly všude u větších cest. Soukromé kempy, vybavené jak místy pro RV a stany, nabízely ubytovaní v menších dřevěných chatkách a nacházely se i v turisticky odlehlých oblastech až po státní kempy, které představovaly nejlevnější variantu uložení se ke spánku (nepočítám přespání v autě na parkovišti). A teď to podstatné. Kemp v lese se nerovná rozbité hliněné cestě mezi stromy, zakončené vysekaným křovím (loukou) pro postavení stanů. Byly to většinou úhledné místa s možností parkování na asfaltu hned vedle stanu, s piknikovým stolem a jednoduchým grilem. Spousta státních kempů mělo vlastní sprchy a některé i obchod se základními potravinami.

Místo 2. – Americká proturistická nátura
- cestování není nikdy příjemná záležitost vezete-li s sebou nepříjemné lidi a nebo je potkáváte dennodenně na ulici, v obchodech či restauracích. Když se pak turista potřebuje na něco zeptat či poradit, je rád, že se jej domácí strana automaticky nepokusí ošidit, okrást, podvést, pomluvit apod. Za celou naši cestu jsme nenarazili na vyloženě nepříjemného člověka nebo někoho, z koho bychom měli dojem, že nám chce ublížit či na nás spáchat podvod. 80% lidí, se kterými jsme přišli do kontaktu, bylo tak vstřícných, až se člověk vyděsí při zjištění, co může čekat zahraničního turistu při návštěvě České republiky.

Místo 1. – Sewardovo bláznovství (Seward’s folly)
- přední příčku žebříčku neotřesitelně obsadil William H. Seward, který, ač byl za to ve své době kritizován a zesměšňován (jeho čin byl nazván jako tento titulek), se kdysi rozhodl koupit Aljašku od Rusů a umožnil tak, že jsme se v této nádherné krajině mohli nejenom domluvit anglicky, ale zároveň se pohybovat stále po USA.

Připravujeme TOP 3 temných bodů USA :)

Top 6 světlých bodů USA
1 vote, 5.00 avg. rating (93% score)

Comments are closed.