browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Národní park Grand Teton

Posted by on 26/07/2013

Středa, 24.7

Když jsme se včera večer vraceli z Antelope Island, bylo asi půl deváté večer a trochu jsme se divili, že na to kolik je hodin, je už celkem tma. Vysvětlení jsme se dozvěděli dnes ráno…
Museli jsme vstát velmi brzy. Nepodařilo se nám rezervovat žádný kemp v okolí Yellowstonu a jediné místa k dispozici byly v těch kempech, které fungovaly bez online rezervace, pouze stylem „kdo dřív příjde, ten dřív mele“. Když jsem do těchto kempů psal email, dozvěděl jsem se, že první kemp v okolí se začíná plnit kolem desáté dopoledne a druhý až kolem druhé odpoledne. Měli jsme tedy dost málo času dorazit tam včas, protože podle navigace měla trasa ze Salt Lake City do Yellostonu být přes pět hodin dlouhá.
Vstali jsme v 5:30, co nejrychleji sbalili stan a vydali se na cestu. Měli jsme reálnou šanci, že se do kempu, který se plní ve dvě hodiny, dostaneme včas. Když jsme zastavili na snídani v osm ráno, bylo nám podivné, že čas na hodinách v restauraci ukazuje devět. Najednou nám bylo jasné, proč byla včera tak brzy tma. Mezi Kalifornií a Nevadou jsme překročili časové pásmo a můj hloupý smartphone to nezjistil. Dokonce i počítač se sám přenastavil, ale my se řídili celou dobu jen telefonem. Díky výrobce operačního systému! Museli jsme rychle završit snídani a vyjet. Najednou jsme tolik času neměli.
Grand Teton je národní park, přes nejž se dá projet skrz do dalšího parku Yellowstone. Díky překvapivě neucpaným cestám se nám podařilo dosáhnout bran parku přesně ve dvě hodiny odpoledne. U vstupu do Grand Tetonu byla cedulka, hlásající stav obsazenosti kempů. Oba naše vytipované ještě oznamovaly stav „volno“.
Jeli jsme ihned do prvního z nich. Byl vzdálen asi 40 mil od vstupu do Yellowstone, což byl náš hlavní cíl. Zastavili jsme u kanceláře, kde mi zaměstnanec rovnou oznámil, že jsou beznadějně obsazeni. To volné místo u vstupu do parku zřejme označovalo jedno volné RV místo, které jsou však pro stany zbytečně drahé. Doporučil mi zkusit druhý kemp, asi 17 mil vzdálen směrem na Yellowstone, že tam by ještě mohli mít volno. Shodou náhod to byl onen druhý kemp, který jsme měli v plánu vyzkoušet. Jeli jsme.
V oficiálních novinách parku, což je tištěný plátek a dostali jsme jej při vstupu do Grand Tetonu, psali, že kemp, kam máme právě namířeno, se zaplňuje až k večeru. To nás trochu uklidnilo, i přesto že v emailu mluvili o dvou hodinách odpoledne.
Při cestě jsme míjeli další kemp, který byl však už u vstupní brány označen za obsazený. Byl tak populární hlavně proto, že měl u sebe benzínku (ano, benzínka pod správou parku), velký obchod, bankomat a především sprchy, což byly jediné sprchy široko daleko (tak 60 mil na všechny světové strany). Náš hledaný kemp však byl ještě dále, osm mil na sever. Přijeli jsme na místo a šli rovnou do kanceláře kempu. Neuvěřitelné, měli poslední volné místo! Pokud bychom jej nezískali, situace by byla dost vážná a museli bychom se ubytovat velmi daleko od vstupu do Yellowstone. Místo jsme pochopitelně okamžitě vzali a v kempu byli dokonce tak ochotní, že nám jej asi hodinu a půl podrželi, protože jsme u sebe neměli žádnou hotovost na zaplacení a nejbližší bankomat byl právě oněch osm mil zpátky daleko.
Ubytování na další tři dny jsme měli zajištěné. I když to byl po delší době opět mědvědově nebezpečný kemp (ocelové bedny na uskladnění jídla a kosmetiky, v případě,  že by z lesů sešel medvěd), cítili jsme se v něm velmi dobře. Jezdit do sprch osm mil sice není úplně běžné, ale aspoň tu nějaké byly na rozdíl od kempu u Salt Lake City.
Odpoledne jsme měli na projížďku po národním parku Grand Teton, ve kterém jsme tedy byli fyzicky ubytováni. V našem původním plánu byl pouze Yellowstone, ale tak jsme mu věnovali alespoň zbytek dnešního dne.

Národní park Grand Teton
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)