browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Marné hledání v mlze

Posted by on 19/07/2013

Příjezd do San Francisca se odehrál sice ve stejný den, jako návštěva Yosemitského parku, nicméně byl tak kuriózní, že si zaslouží samostatný příspěvek.Kolem půl sedmé večer jsme přijeli do města Half Moon Bay, ve kterém měl být první ze státních parků. Leží asi 25 mil od centra San Francisca. Přijeli jsme před brány kempu a ejhle, kemp byl obsazen. Pán za přepážkou nám ještě doporučil vrátit se kolem sedmé, že se možná uvolní nějaké rezervace. Říkal jsem mu, že to nebude třeba, určitě něco najdeme po cestě na sever blíže k městu!!! Vyjeli jsme směr Pacifica – malé město, 16 mil od SF. Venku však padla hustá mlha. Tak hustá, že jsme pořádně neviděli odbočky na ulice do města. Podařilo se nám sjet do nějaké hlavní, kde jsme si zašli na kafé a hlavně internetové připojení s tím, že zkusíme najít další kempy. Marně. To co jsme našli bylo buď vyprodané a nebo strašně daleko. Co teď? Sedli jsme zpátky do auta a vrátili se jižně opět do Half Moon Bay, že se zkusíme zeptat ve státním kempu, kam jsme jeli poprvé, nemají-li nakonec volno. Zatímco nad Pacificou byla taková mlha, že její chuchvalce byly okem viditelné, jak se valí několik metrů před námi, nad Half Moon Bay byl západ slunce. Přijeli jsme před brány kempu, kde nás čekal šok – velký nápis „zavřeno, máme plno“. Tohle se nám ještě nestalo. Začínala být tma a my neměli ubytování.

Zastavili jsme se ve fast foodu na internet a večeři. Bohužel to bylo tak malé město, že neměli otevřeno non-stop a tak jsme byli limitováni hledáním ubytování. Našli jsme tři kempy směrem na jih. Jeden byl přímo ve městě a tvářil se slušně. Druhý byl kousek za městem, ale určen pouze pro RV. I tak to můžeme zkusit, v některých občas tolerují i stany. Třetí byl asi 20 mil jižně. Kolem desáté v noci vyrážíme. První kemp nemůžeme najít. Bloudíme po městě prázdnými ulicemi. Zastavili jsme u dvou povídajících si lidí a zeptali se na kemp. Odkázali nás na jeden. Když jsme tam přijeli, zjistili jsme, že to je ten státní, který je obsazený :)

Pokračovali jsme dále na jih. Asi 5 mil za městem byla odbočka na RV park. Úspěšně jsme jej našli a u vjezdu nás uvítal velký nápis: „no tents“, což nepovoluje stany. Cesta vedla dále na jih do posledního zvoleného kempu. Byla už tma jak v pytli a další město vzdáleno přes patnáct mil. Mezitím nikde žádná civilizace, potkali jsme jen pár projíždějících aut. Opět se snesla hustá mlha, která z okolí udělala jen obrysy. I s dálkovými světly jsme težce viděli před sebe. Takovou mlhu člověk jen tak nezažije. Po x mílích jsme se otočili a jeli zpět. Před námi to nevypadalo ani na kemp, ani na případné hotely. Další cíl bylo opět Pacifico, které navíc bylo od Half Moon Bay odděleno prácemi na silnici, které brzdily dopravu. Museli jsme tak vždycky čekat 10 minut frontu ať tím nebo opačným směrem. Když jsme kolem 23:30 projížděli Pacifico, zaujala nás cedule, které jsme si před tím nevšimli, hlásající obrázek karavanu. Mohli by tam mít místo na stan! Vydali jsme se z dálnice projíždět ulice a hledat. Bylo to však opět jen zklamání. RV park byl plný a kdoví jestli brali stanaře. Vrátili jsme se zpět do centra Pacifica, že se zkrátka ubytujeme v hotelu. První, který jsme přišli omrknout byl obsazen… špatné to vyhlídky. Byla půlnoc.

Ve druhém se před námi někdo ubytovával tak dlouho, že jsme šli rovnou do třetího. Tam se někdo i tak pozdě v noci objevil na recepci a tak jsme se zašli zeptat na cenu. Paní byla nesmlouvavá a s cenou nechtěla jít dolů :) Tak jsme to odmítli a vydali se do San Francisca, že ještě blíže k městu něco najdeme.

Dorazili jsme za hranice města do nějakých prvních čtvrtí. Ulice zely prázdnotou. Nikde nikdo, jen pár otevřených benzinek s uvnitř zabarikádovanými prodavači. Co teď? Měli jsme nefungující navigaci (bez signálu) a ani páru o tom, kde je nějaký hostel. Mohli jsme klidně bloudit dál s tím, že třeba na něco natrefíme. Byla jedna hodina ráno, byli jsme unaveni a rozhodli se vrátit zpět do mlžného Pacifica do hotelu. Paní na recepci, kterou jsme asi vzbudili, nás ráda přivítala a tak jsme se sice draze a s výhledem na moře ubytovali, ale aspoň se skvěle spalo :).

Marné hledání v mlze
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)