browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Homer – Matanuska River Campground

homer
Posted by on 02/07/2013

Probuzení do sobotního časného rána v Homerovi bylo nepříjemné. Skupina tří kempařů přijela v jednu hodinu ráno a rozhodla se ubytovat hned vedle nás. S sebou si přivezli psa se štěkacími úmysly a tak jsme měli na následující tři hodiny o rušnou zábavu postaráno…
Devatá hodina ranní byla ideální čas na snídani. A proč nevyužít právě místních stravovacích podniků, kterých se na poloostrůvku Homer Spit nacházelo spolu s různymi obchody se suvenýry bezpočet. V tuto dobu otevřených podniků však bylo pomálu. Z těch co byly k dispozici, žádný nenabízel naše oblíbené kombo vaječná omeleta se sýrem, pouze samé koblihy a pekárny. Volba nakonec padla na malou kavárnu, která se zvenčí tvářila jako místními oblíbená. Z široké nabídky zakusků jsem raději zvolil nabídku na ceduli pod nápisem breakfest, aniž bych si byl jistý, co to vlastně bude. Po skvělé kávě jsem byl pln očekávání. Po pár minutách mi paní přinesla talířek jakoby s polévkou, v ní byly kousky nějakého mletého masa a celá ta specialita kryla uprostřed dvě rozmočené sušenky (biscuit). Inu zvláštní kombinace :-) Znovu jsme se tam už nevrátili.
Dopoledne přišla z moře hustá náplava mlhy, která snížila viditelnost na 50 metrů. Zajímavé však bylo, když jsme se posléze vydali na výlet do centra města, a opustili tak poloostrov z obou stran obklopen mořem, byl krasný sluneční den. Jakmile jsme vyjeli trochu výš nad město, mohli jsme z útesu pozorovat obrovský mrak mlhy, pohlcujicí celý Homer Spit. Jaká to náhoda, když jsme si na dnešní večer rezervovali stůl v restauraci s výhledem na moře. Mlha však naštěstí kolem páté hodiny odpoledne začala ustupovat. To byl právě čas, kdy jsme byli vyhozeni z návštěvnického centra, protože zavírali. Na zvláštní doporučení prodejců v obchodě se suvenýry jsme pak ten večer vyzkoušeli nějakou mořskou specialitu v doporučené restauraci. Při večerní projížďce po mestě (asi to vypadá, že večer byl nekonečný, ale ono slunce skutečně zapadlo až s půlnocí) jsme při cestě potkali pasoucího se losa, který se nás nepokusil napadnout, i když jsme se kvůli němu jednou otočili a projeli kolem něj znova a pořádně jej vyfotili.

V neděli, 30.6. ráno opouštíme Homer. Jeli jsme zpět směr Anchorage, asi 230 mil, a za Anchorage ještě dalších 30. Po zkušenostech, jak neuvěřitelně dražší jsou potraviny v menších obchodech u měst, jsme se zastavili v supermarketu v Anchorage a pořádně naplnili náš zapůjčený cooler. Ubytovali jsme se v kempu Matanuska u stejnojmenné řeky. Zítra nás čeká cesta na ledovec Matanuska a zkusíme se přiblížit městu Glennallen.

Homer – Matanuska River Campground
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)